Omställning.

Jag sitter i min sängen i ett nattlinne med glassar på och pappas gamla skjorta. Bob Dylans röst hörs i högtalarna. Runt omkring mig ligger en halv garderob, en massa galjar, kartonger med kläder och en halväten chokladkaka. Imorgon flyttar vi. Hejdå älskade rum, hejdå lugn och hejdå Vittskövle. Men det ska bli skönt. Jag tycker om städer. Det är bara vissa dagar jag kommer att sakna detta. Alla mina vänner kommer att vara så nära. Jag kan sitta i mitt fönster, lyssna på Angus & Julia Stone och titta ut över alla människor som håller till på lilla torg. Det kommer att bli fint. Jag har aldrig bott i en stad innan. Inte för att Kristianstad är stort. Det kommer ändå kännas nytt. Allt så nära. Det är så jag tycker om att ha det. Min brors lägenhet i sthlm ligger perfekt. Tegnergatan. Tio minuter till centralen. Där vill jag bo. Men jag får nöja mig med mitt i Kstad så länge. Det andra kommer sen.





Bild från höst 07.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0