Ego girl

Jag har precis läst Carolina Gynnings självbiografi Ego Girl. Jag måste säga att jag är djupt imponerad av hennes starka personlighet & över att hon klarat sig så pass bra. Jag tittade aldrig på Big Brother men jag måste erkänna att jag alltid har beundrat henne. För mig har hon alltid varit en tjej som klarar sig själv. Hon går sin egen väg & hon tänker vara den hon är & det får folk ta. Inte för att hon är elak mot någon. Jag känner igen mig lite i henne. Hon har alltid haft sig själv som närmaste vän & det har nog jag med. Visst jag umgås ju med andra människor med men den enda som förstår mig & vad jag tycker är jag själv. Inte för att jag vill operera mina bröst & vika ut mig. Men hennes åsikter & sådant känner jag igen mig i.
Att hon dras till det farliga kan jag nog också känna igen mig i. Fast för mig är det mera en känsla, en vilja. Skillnaden är att jag inte låter mig dras med. Jag har en liten Lina i mig som vill haka på en massa farligheter, testa gränser. Men sedan har jag en starkare Lina som tänker på familj & vänner. Jag vill ju inte såra folk omkring mig. Sen vill jag ju mycket hellre få ett bra jobb & utbilda mig till det jag vill bli & inte få det förstört av att jag ville testa lite gränser. Men ibland som kommer den lilla Linan fram & då har jag för det mesta skitkul! Fast det går inte alltid bra. Just nu håller jag mig till den starka Linan. För jag trivs väldigt bra som jag har det just nu. Fast jag måste erkänna att Carolinas forna liv lockar endel..

Slutsats: Jag beundrar Carolina, men jag skulle aldrig klara att vara hon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0